Lumrah manusia semua benda nak cepat, nak senang. Kalau boleh hari ni makan, esoknya tak sabar-sabar dah nak tengok hasilnya. Sebenarnya tubuh kita pun perlukan masa, tambahan pula sebelum ni macam-macam toksin duk bertukun dalam badan kita yang tak disingkir bertahun-tahun lamanya. Ketahui cara atasi healing crisis dengan lebih lanjut.

Jadi jika tiba-tiba rasa letih melampau, selsema, batuk atau sebagainya lepas makan vitamin.  Sebelum ni rasa elok je sihat. Tetiba plak bila telan vitamin ni jadi macam ni. Jangan sedih-sedih, ini bukan kesan sampingan atau kesan negatif tapi ni proses pemulihan. Ia proses normal tubuh untuk singkir toksin yang tinggi dalam badan kita.

healing crisis

Kita sepatutnya rasa lebih tenang sebab badan kita dalam proses pemulihan untuk hasilkan sel-sel baru yang lebih sihat. Bila sel sihat automatik badan pun akan lebih sihat. Ibarat macam nak cuci kipas siling yang bertahun tak sentuh tu, habuk bukan main banyak kan. Masa tengah cuci tu, habuk dan kotoran sah-sah banyak. Haaa macam tu la juga tubuh badan kita.

Ni antara simptom healing crisis

  1. Demam
  2. Selsema & bersin
  3. Pening kepala
  4. Naik jerawat
  5. Makin sakit tempat yang sedia sakit
  6. Letih dan lesu yang teramat
  7. Mata bertahi & mata gatal
  8. Ruam kulit (macula) & timbul bisul
  9. Emosi terganggu
  10. Penyakit lama muncul balik
  11. Perut kembung & lapar
  12. Jantung berdebar-debar
  13. Rambut gugur
  14. Kebas pada anggota tubuh

Cara-cara atasi healing crisis

  1. Minum air banyak untuk menyingkirkan toksin
  2. Kurangkan makan makanan berlemak
  3. Kurangkan makan manakan berkimia
  4. Mandi
  5. Berehat yang cukup
  6. Ambil lebih sayuran dan buah-buahan

Ramai yang risau sebab simptomnya seolah seperti penyakit. Sebenarnya ia tindakbalas tubuh kita kerana sebelum ni tubuh kekurangan nutrisi akibat tabiat pemakanan yang kurang seimbang. Ini adalah tempoh penyesuian tubuh dengan suplemen semulajadi.

Biasanya tempoh jangkamasa  healing crisis ini tak terlalu lama hanya beberapa hari dan ia juga berbeza antara individu. Walaubagaimanapun tubuh yang lemah akan ambil masa yang lebih lama untuk pulih. Tapi jangan risau ia proses normal.

Ini berpunca daripada toksin yang bertimbun di dalam badan kita. Bila toksin semua keluar, badan akan jadi lebih sihat dan bertenaga. Jadi badan mudah untuk serap nutrien dengan lebih baik.

Sedikit perhatian yer, jika anda SEBELUM mengambil vitamin ini, anda sudah menghidap penyakit kronik amat disarankan untuk anda mendapatkan nasihat doktor terlebih dahulu agar pengambilan vitamin ini boleh bantu anda tingkatkan kesihatan pada tahap optimum.

Semoga info ini bermanfaat untuk semua :-))

 

“Tiada Jalan Pintas Untuk Sihat” 

:: Apa Yang Kita Makan Hari Ini Akan Menentukan Kesihatan Kita 10 Tahun Akan Datang ::

Untuk dapatkan info lanjut mengenai masalah atau produk seperti di atas serta konsultasi eksklusif khas untuk anda, sila hubungi saya segera:

Hadyla Rose
Shaklee Independent Distributor
C.O.D Kawasan Puchong & Postage Seluruh Malaysia

Call | SMS | Whatsapp:
012 – 339 8734

SID No.:
910071

Email:
hadylarose@diarinutrisi.com

nutrisi untuk talasemia

Cara Atasi Healing Crisis Selepas Ambil Vitamin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge