Kesihatan fizikal dan emosi ibu bersalin bayi pramatang juga perlu diambil perhatian terutama selepas proses kelahiran. Tubuh ibu yang masih lemah sangat memerlukan rehat yang cukup dan pemakanan yang seimbang.

Tapi mana mungkin naluri seorang ibu pasti ingin melihat dan beri yang terbaik untuk sekecil. Biasanya jika ibu tiada masalah kesihatan, ibu akan dibenarkan pulang ke rumah. Hanya bayi pramatang ini yang perlu berada di hospital untuk pantuan pihak doktor.

Sistem imunisasi ibu pada saat ini sangat penting untuk kekal sihat.Ā Ada yang saya amati kebanyakan pada hari pertama berpantang dan hari-hari seterusnya, ibu ini dah meletakkan keutamaan kesihatan anak berbanding kesihatan diri sendiri.

Biasa la kan naluri seorang ibu pastinya nak melihat dan mendengar sendiri dari pihak doktor status perkembangan anak. Baru rasa tenang kan ?

Proses ulang alik menghantar susu ibu setiap hari untuk bayi dah menjadi satu rutin selain melihat perkembangannya hari demi hari.

Kebanyakan ibu berpantang yang mempunyai anak pramatang memilih untuk mengamalkan set berpantang dan menyusu 3M Shaklee ( 3M bermaksud Making More Milk ). In syaa Allah sangat membantu šŸ™‚

Set ini membantu untuk meningkatkan kesihatan ibu dan bayi secara menyeluruh selain membantu pertambahan berat bayi pramatang yang lebih cantik.

Terdapat 6 suplemen utama di dalam Set Berpantang Lengkap Shaklee ini. Setiap satu mempunyai fungsi yang tertentu untuk membantu tahap kesihatan yang lebih baik.

Manfaat Set Berpantang Lengkap Shaklee

#1. Vitalea dengan Iron Formula

  • Vitalea adalah multivitamin beserta zat besi. Seperti yang kita tahu sepanjang proses kelahiran ibu banyak kehilangan darah. Jadi untuk menggantikanĀ sel-sel darah yang baru dan sihat, ibu memerlukan pemakanan yang seimbang dan berkhasiat serta tinggi zat besi.
  • Di mana zat besi sangat la penting untuk pembentukan sel darah merah.
  • Kekurangan zat besi kepada ibu menyebabkan mudah rasa letih, lesu dan tak bermaya. Ibu juga kelihatan pucat dan kurang bertenaga.
  • Pengambilan vitalea sepanjang tempoh berpantang boleh membantu rambut lebih kuat, badan lebih bertenaga, kulit dan kuku lebih sihat dan cantik.
  • Iodin yang terkandung di dalam vitalea juga boleh mencegah beguk / tyroid. Umum yang kita tahu penyakit tyroid terjadiĀ disebabkan badan kekurangan iodin.

#2. Sustained Released Vita-C Plus 500mg

  • Vitamin C sangat digalakkan di ambil bersama Vitalea untuk membantu penyerapan zat besiĀ pada tahap optimum.
  • Vitamin C juga sangat membantu badan untuk pulihkan luka-luka dalaman dengan lebih berkesan.
  • Vitamin C juga bersifat antioksidan ia sangat membantu tubuh meningkatkan sistem imunisasi badan dan menghasilkan antibodi yang kuat.
  • Uniknya vitamin C Shaklee ni yang tak ada pada vitamin C lain adalah konsep pelepasan masa. Vitamin C dilepaskan secara sedikit demi sedikit mengikut keperluan badan kita.
  • Nak tahu tips kekalkan vitamin C dalam badan untuk tingkatkan kolagen supaya kulit yang dulu kurang anjal bertukar menjadi tegang pun boleh. Ada caranya tau. Jangan segan tanya saya šŸ˜‰ Semestinya cara ni jauh lebih selamat dan terbukti berkesan.

#3. B-Complex

  • B-Complex juga sangat penting untuk penghasilan sel darah merah yang lebih sihat.
  • Ia juga membantu menstabilkan hormon badan terutama selepas kelahiran. Penting tau terutama melibatkan hormon prolaktin dan hormon oksitosin ini. Kedua hormon ini memainkan peranan penting untuk penghasilan susu ibu terutama hormon oksitosin yang mencetus perasaan tenang pada ibu. Ia juga dikenali juga sebagai hormon cinta.
  • Jangan ambil mudah kepentingan B-Complex semasa berpantang dan menyusu.
  • Ia juga lengkap dengan 8 kumpulan B yang badan perlukan.
  • Bila otak lebih fokus ia banyak menyumbang kepada emosi lebih stabil. Bahaya jika ada gangguan emosi pada ibu berpantang tau, boleh mencetus gejala penyakit meroyan. Kes terbaru ada seorang ibu yang sanggup mengelar leher bayinya sendiri yang berusia 2 bulan. Nauzubillah…Ā sedih dengar. Kalau saat itu ibu berfikiran waras dan emosi tenang serta stabil mana mungkin seorang ibu sanggup buat macam tu pada anak kandung sendiri kan….

#4. Ostematrix

  • Sumber kalsium penting untuk ibu berpantang dan menyusu.
  • Kalsium adalah komponen penting dalam susu ibu selain air dan protein.
  • kandungan magnesium di dalam ostematrix juga sangat membantu ibu daripada masalah sembelit.
  • membantu ibu melegakan saraf dan otot ketika dalam pantang dan menyusu.
  • Mengelak tekanan atau stress
  • Penghasilan susu ibu boleh mengurangkan kalsium sedia ada di dalam tubuh ibu. Jika tidak di ganti dengan sumber kalsium yang secukupnya masalah lain seperti tulang mudah rapuh dan sakit lutut mudah menyerang para ibu di kemudian hari.
  • Membantu ibu tidur lebih lena di malam hari dan mendapat rehat yang berkualiti. Di akui menjaga bayi pramatang terutama di rumah memerlukan tidur yang berkualiti untuk penghasilan susu yang lebih baik. Apabila susu banyak perkembangan berat badan bayi akan lebih cantik.

#5. ESP

  • Komponen utama dalam susu ibu adalah protein selepas air. Kekurangan protein dalam badan boleh mengganggu pengaliran susu ibu atau masalah kurang susu semasa berpantang
  • membantu penghasilan sel baru yang lebih sihat dan menggalakan proses penyembuhan luka dengan cantik dan cepat
  • Protein penting dalam penghasilan hormon prolaktin dan oksitosin. Dua hormon ini sangat penting dalam menjayakan proses penyusuan ibu menyusu.

Tiada Jalan Pintas Untuk Sihatā€

:: Apa Yang Kita Makan Hari Ini Akan Menentukan Kesihatan Kita 10 Tahun Akan Datang ::

Untuk dapatkan info lanjut mengenai masalah atau produk seperti di atas serta konsultasi eksklusif khas untuk anda, sila hubungi saya segera:

Hadyla Rose
Shaklee Independent Distributor
C.O.D Kawasan Puchong & Postage Seluruh Malaysia

Call | SMS | Whatsapp:
012 ā€“ 339 8734

SID No.:
910071

Email:
hadylarose@diarinutrisi.com

kenyataan

Set Berpantang Bantu Ibu Bersalin Bayi Pramatang Kekal Cergas

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge