Jerawat bukan sahaja masalah biasa para remaja, malah orang dewasa yang berusia 30-an dan 40-an turut berdepan dengan masalah jerawat dan parut jerawat ni. Ada ke cara hilangkan bekas jerawat gelap dan berlubang ni ye ?

 

Siapa lah yang tak nak kulit bebas jerawat dan bekas jerawat kan ? Semua orang nak kulit nampak sihat, nampak licin dan tona kulit pun sekata je. Memang nampak cantik lah, betul tak ?

 

Tapikan satu je bahagian paling tak best bila ada jerawat ni apa tau, bekas parut jerawat tu. Nak pula parut jerawat gelap dan berlubang. Macamana lah cara hilangkan bekas jerawat gelap dan berlubang ni ye ? Biasa dengar dengan laser je kan.

 

Sebelum tu kita tengok apakah faktor- faktor yang merangsang jerawat muncul tanpa diundang ni. Ia termasuklah  :

  • perubahan hormon
  • faktor keturunan
  • penggunaan ubat-ubatan seperti androgen, litium, steroid,
  • mengalami tekanan / stress
  • pengambilan makanan diproses yang tinggi karbohidrat dalam diet harian

 

Ia terjadi apabila kelenjar sebum yang menyebabkan liang-liang tersumbat dan pembiakan ‘propionibacterium acnes’ yang mencetus keradangan pada kulit lalu keluar lah jerawat yang tak diundang ni. Dengan pakej bekas parut gelap dan berlubang kalau sejenis yang tak sabar nak memicit jerawat tu kan macam HR dulu. Sekarang tak lagi sebab jerawat kecut dengan cepat bila pakai YouthTM ni. Best sangat tau jatuh cinta berkali-kali.

 

5 Bahan Semulajadi Hilangkan Jerawat Dan Parut Jerawat dengan Kuasa Botanikal

Jom HR kongsikan cara paling selamat tapi berkesan hanya dengan kuasa botanikal.

Tapi dengan 5 bahan semulajadi dengan kuasa botanikal ni bukan sahaja anda mampu hilangkan bekas jerawat gelap dan berlubang malah bakal memiliki usia kulit wajah 10 tahun lebih muda. Serius tau, rugi kalau tak nak usia kulit kita muda sedekad dari usia sebenar..  🙂

 

5 Bahan Semulajadi ni terdiri daripada :

1. Muscadine Grape

Polifenol Muscadine Grape yang dalam proses paten melindungi dan memperbaiki DNA sel dalam masa yang sama menghalang kerosakan kolagen dan elastin

Baca Juga:  YOUTH Skincare : Produk Kecantikan Muka Terbaik, Selamat Dan Berkesan

2. Lotus Japonicus

YOUTH Complex yang dalam proses paten, digabungkan dengan Lotus Japonicus mengaktifkan protein Youth yang penting untuk penjanaan semula sel bagi menghasilkan lebih kolagen, elastin dan fibrilin.

YOUTH Complex dihasilkan bersama dengan Lotus Japonicus dan Schisandra Chinensis Fruit Extract yang memberikan lebih banyak nutrien dan tenaga kepada kulit anda secara berstruktur.

3. Apple Stem Cell Extract

Kajian menunjukkan bahawa Apple Stem Cell Extract mengaktifkan dan mempercepatkan pembaharuan sel kulit untuk kulit kelihatan lebih muda. Ia juga mengekalkan serta memperbaiki tisu kulit supaya kulit anda kelihatan lebih berseri dan lembut, lebih lama

4. Schisandra Chinensis Fruit Extract

Secara tradisionalnya, herba ini digunakan di China, Jepun dan Korea untuk melegakan dan menenangkan keradangan dan kegatalan kulit. Sesuai untuk semua jenis kulit, Schisandra Chinensis Fruit Extract menyokong struktur kulit muda dengan menyuburkan kulit dengan vitamin semulajadi dan anti oksida.

5. Vital Repair+ Complex

Vital Repair+ Complex mempunyai pelbagai paten memberikan nutrien anti oksidan dan vitamin-vitamin penting untuk menghalang radikal bebas yang merosakkan kulit dan menggalakkan tumbesaran sel sihat.

Memadamkan Sedekad Penuaan Dengan Set Penjagaan Luaran

YOUTH™ Complex akan mengubah bagaimana anda melihat diri sendiri. Dibangunkan secara klinikal oleh pakar-pakar kulit bertaraf antarabangsa.

Bukan sekadar testimoni semata tetapi memang ada bukti bahawa kulit anda sememangnya menjadi lebih muda iaitu melalui  Indeks Usia Kulit yang memberikan cara berasaskan fakta dan klinikal untuk membuktikan kesan YOUTH™ terhadap penampilan dan usia kulit.

 

Keputusannya adalah luar biasa.

2/3 daripada wanita telah mengubah usia kulit mereka kepada sedekad lebih muda dengan YOUTH.

 

Ya. 100% para wanita mempunyai kulit yang kelihatan lebih muda, dengan penambahbaikan hanya dalam 7 hari, dan dengan penggunaan yang berterusan, 2/3 telah mengubah usia kulit mereka kepada sedekad yang lebih muda.

 

Asas Kepada Kulit Cantik dan Berseri

Semua tahu kan asas kepada kulit cantik dan kelihatan muda adalah pembaharuan sel. Kalau orang muda proses pembaharuan sel ni berlaku dengan mudah.

Baca Juga:  Promosi Shaklee Bulan Oktober 2018

Tapi bila usia semakin meningkat, pembaharuan sel-sel baru ni akan menjadi semakin perlahan dan juga kurang menghasilkan kolagen yang secukupnya sebab tu lah makin lama makin kurang elastin. Nampak makin kurang lah efek toing-toing tu kan 🙂

 Cara Hilangkan Bekas Jerawat Gelap Dan Berlubang

Sahabat Baik Kulit Untuk Penjagaan Dalaman

Jangan lupa dalam masa yang sama penjagaan dalaman juga sangat penting untuk menyokong pembaharuan sel baru dari dalam.

Bagi mendapatkan kulit yang cantik, seharusnya aspek penjagaannya perlu diberi perhatian. Terdapat 7 bahagian yang perlu dititikberatkan antaranya :

  1. Perubahan warna kulit
  2. Kulit kering
  3. Penipisan kulit
  4. Pembentukan garis halus dan kedutan
  5. Kulit tidak berseri
  6. Kulit kasar
  7. Jerawat dan liang-liang roma besar

 

Collagen Powder  dan satu lagi Vitamin C. Dua adalah lebih baik. Dapatkan untuk membantu sintesis kolagen secara optimum dan lawan radikal bebas.

 

Vitamin C bertindak sebagai antioksida dan membantu dalam merangsang penghasilan kolagen untuk kulit yang sihat dan memperbaiki paras kolestrol. Vitamin C juga melindungi kolagen daripada kerosakan oksidatif dan melindungi dari sinaran UV.

Vitamin C memainkan peranan besar dalam fungsi serta penyelenggaraan tubuh, terutama kulit. Ia bertindak sebagai agen pengurangan pigmentasi

 

 

Manakala Collagen Powder pula membantu memberikan struktur pada kulit dan memegang semua tisu penghubung bersama, meningkatkan keanjalan kulit untuk kulit yang lebih kukuh dan lembut dan mengekalkan kelembapan kulit untuk mengurangkan kedutan.

Kolagen adalah sejenis protein yang terdapat dalam kulit, tulang, otot, saluran darah, sistem pencernaan dan tendon. Hah banyak kan fungsi kolagen ni dalam badan kita, ia bukan semata untuk kecantikan saja, malah banyak fungsi lain lagi yang kolagen buat.

Kolagen juga bertindak seperti ‘gam’ yang mengikat komponen lain dalam badan kita untuk bersama mengekalkan kekuatan badan termasuk kekuatan dan keanjalan kulit.

Pentingkan kolagen yang cukup untuk badan kita berfungsi dengan baik kan ?

 

Macamana Nak Buat Pesanan ?

Hubungi saya melalui Whatsapp ke 012.3398734 atau klik di sini untuk lebih pantas http://hadylarose.wasap.my   bagi mendapatkan konsultasi paling tepat dengan pilihan suplemen terbaik berkaitan masalah dan bajet anda.

Baca Juga:  Testimoni Youth : Masalah Parut Berlubang Di Pipi Makin Pudar Dalam Masa Singkat

Saya adalah pengedar Sah Shaklee Seluruh Malaysia. Istimewanya anda jika pembelian melalui saya anda layak mendapat konsultasi secara berterusan untuk penggunaan produk Shaklee secara tepat dan berkesan.

 

 

 

Pilihan lain untuk anda yang mempunyai debit kad atau kad kredit, belian set ini boleh terus dibuat dengan KLIK gambar di bawah untuk pembelian terus di Esell. Ia Mudah, Selamat dan Cepat.Cara beli Shaklee online

Berminat nak jana income dengan modal rendah ? KLIK http://projekbuatduit2000

 

“Tiada Jalan Pintas Untuk Sihat”

:: Apa Yang Kita Makan Hari Ini Akan Menentukan Kesihatan Kita 10 Tahun Akan Datang ::

Untuk dapatkan info lanjut mengenai masalah atau produk seperti di atas serta konsultasi eksklusif khas untuk anda, sila hubungi saya segera:

Hadyla Rose
Shaklee Independent Distributor
C.O.D Kawasan Puchong & Postage Seluruh Malaysia

Call | SMS | Whatsapp:
012 – 339 8734

SID No.:
910071

Email:
hadylarose@diarinutrisi.com

5 Cara Hilangkan Bekas Jerawat Gelap Dan Berlubang

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge